~bObO~: Air Tebu Cinta..

Saturday, February 27, 2010

Air Tebu Cinta..

gambar hiasan xde kena mengena ngan gua..air tebu je macam gua punye!

Hari ni gua balik keje lewat.. gua keluar dari tempat keje kul 11 pagi.. sebab gua balik lewat? uma gua ade kipas, tempat keje gua ade airkon.. memang terbaek kalau nak buat taik mata lebih dari biasa!

Gua ibarat ular sawa.. lepas tido mesti lapar.. mesti lapar lepas tido.. xpe, gua cadangkan pada superbike honda ex5 merun gua supaya benti la kat mana² kedai ade jual makanan.. bole gak alas perut .. gua da lapar tahap cipan.

Gua nampak ade kedai jual air tebu.. terliur.. tekak gua pon da bape tahun da kena air tebu.. layan tebu best gak ni.. gua benti.. makanan xde.. x siap lagi.. air tebu pon jadi..

Gua tengok yang meniaga kat situ ade makcik ngan budak 2 orang.. pada instinct gua makcik tu umo dalam 40 an .. budak tu mungkin anak dia .. umo? sorang 10 sorang lagi 15 kot.. dua² hero.. dalam hati gua..bagus makcik ni didik anak².. tolong ibu bapa.. xmacam gua.. dulu mak gua meniaga bole kire ngan bulu hidung gua bape kali je gua turun padang untuk menolong... lagi pon time tu gua keje.. mungkin mak bapak gua paham kot..ntah?

makcik tu tengah masak.. anak dia tengah mengemas pe gua x pasti.. yang besar tengah menyapu..rajin gua tengok.. lemah lembut berbudi bahasa.. gua sambut dengan senyuman..dia balas.. tenang rasa gua tengok muka die.. rasa nk wat adek ipar je..tp gua xde adek.. xpe la.. lu jadi menantu gua je la nanti ye dik.. terus dia campak penyapu lidi yang dia pegang tadi.. dengan niat nak serve gua ..

" nak ape bang?"

gua tunjuk air tebu dengan senyuman gua yang semanis tebu.. gua balas " bungkus 1 ye..."

" 1 je? "

aik?bole tahan budak ni belajar ilmu peguam buruk kat skola.. x kan superbike gua nak minum tebu gak? gua malas nk panjang cite.. " a ah 1 je... " ke dia nak perli gua ni? gua tau la tong gua besar! nak kena budak ni.. xpe.. gua buang jejauh sifat buruk sangka gua...

sambil gua tengok dia mencurahkan air tebu dalam plastik..dia tanya gua lagi..

" ikat tepi ke ikat abis? "

gua soh dia ikat tepi.. sebab tekak gua da haus gile! bole gua sedut jap gi.. adek tu hulur air tebu yang da berbungkus tadi kat gua..harga rm1.50

gua keluarkan duit rm5 dalam pouch bag gua..

" 5posen xde ke bang? "

gua try korek bag gua .. ade .. gua hulur kat dia...

" Ni surat pe ni bang? "

dia hulur kat gua ntah kertas pe gua xtau.. terselit kat duit 5 hengget tadi.. dia tengok gua semacam je.. gua wat salah ke? xlama tu dia datang bawak duit balance gua tadi.. sambil dia pulang balik duit balance dia tengok gua senyum... memang lembut budak nye...

" Tadi tu surat pe bang? "

Gua terkaku sekejap..memikir kan ketidak puas hatian adek itu..

" kenapa abang bagi surat tu kat adek? "

Adeh.. cerekarama apa kah ini? adakah gua telah memain kan perasaan seorang lelaki bercampur baur seakan wanita? gua terang kan pada dia yang surat tu terselit dengan duit 5 hengget tadi.. dia paham.. gua chow.. sepanjang jalan gua nak sampai uma gua gelak sorang² setiap 2 minit.. dunia²! sampai uma gua pon lupa x beli makanan.. damn!

nota kuku kaki cekam : adek ku sayang kalau ade terbaca enrty abang ni.. abang nak bagitau.. yang adek sangka surat tu bukan la surat cinta atau surat main² abang angkat macam kat sekolah adek tu.. surat yang abang terbagi tu M.C abang yang malas keje la adek oi... abang doa kan adek berjaya dalam hidup..huhuhu.


11 org tertinggal tapak kaki:

Areef said...

Salam ukhwah n salam perkenalan,

hehehe... lawaksss... zaman sekarang ni ada lg zaman selit2 surat, hehehe... alamak cam sedap je air tebu tu, tgh panas2 ni. gulppp...

aRien de GreaT said...

hahahaha...ececeyyyy...
nk ngorat yer...hehehe

sha said...

haha bobo..bobo...x sah kalau i x ketawa baca entry u! terbaekk wok! i ni dh jd pembaca setia so keep update ur blog k! ;)

Nazz@Purple said...

Surat MC rupenye..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

air tebu melazatkan gua ! hahahaha !

aleen adela akoo ^_* said...

wuhuhu.malas ek!
abeh klo malas keje caner nak blanje 'adek' yg ni plak...hak3
sungguh keji taktik aku neh! ;P

ahmadyusrie said...

haha sian kepada adek tu..tersalah sangka
itu taktik mengurat zaman maka ayah kita dulu..haha

bobo said...

Areef - Salam perkenalan bro.. air tebu memang lazat!

Arien - hehe.. nak ngorat arien gak la..bole?

Sha - ty sha..kalau ikot hati memang setiap jam nk hapdated..kalau sume org mcam sha suke baca entry gua ..alangkah bahagia nye hidup..wakkakaakk

bobo said...

Nazz@purple - hehe..MC kerana sakit ok??

miss lolly - cuba air wheat grass plak k?terbaek gak..hehe

aleen adela akoo - ek?adek ek?ek? kalau adek ni no problem la! cakap je nak ape? tanggung beres!wakakakaka! gatal nye gua..

ahmadyusrie - huhu.. zaman skrg kena gamble je..ngorat kat fesbuk je!

apekkjahat said...

pecah kaca pecah gelas..lu mmg otai bab2 ni bro..oldskool sungguh caramu..

Anonymous said...

cekdin nok mc tu.... yg lu gi bg kt bdk tu apa kes bro.... wakakaka
apa2 lu memang kelas sedara pak ajis kata kan... huhuhu
selamat pengatin baru
dh jmpa lum ni???

Related Posts with Thumbnails