~bObO~: Puduraya macam pudujail!!

Tuesday, February 23, 2010

Puduraya macam pudujail!!






sekarang ni gua kerap naik bas express..semua gara2 keta gua yang xsiap lagi..setiap minggu gua ulang alik kuantan KL.. KL kuantan.. bile gua gi pudu je mesti gua ingat kesah2 lama gua kat pudu dulu2.. banyak pengalaman gua.. tapi gua nak share masa gua kena pow ngan mamat ubat yang berumah beratap kan puduraya sebagai destinasi utama rumah ku syurga ku beliau.. gua sebenarnye xsuke nak bukak2 aib atau nak buruk2 kan orang.. tapi gua terpaksa sebab bro tu main perasaan ketakutan gua yang da sedia takut..

seingat gua pertengahan tahun 2009 gua kena pow ngan bro tu.. gua sampai awal setengah jam dari masa boarding gua..0030hrs.. 30 minit gua kena lepak kat pudu dengan keaadaan orang yang x berapa nak ramai.. gua cari tempat untuk gua duduk merehatkan kaki gua yang da berjalan jauh memikul beg galas gua dengan keberatan 15kilo.. tengah gua menikmati ciku ngan mempelam yang gua beli kat kedai dekat2 situ gua di datangi oleh bro yang gua x kenali.. gua syak ni mesti nak pow gua ciku xpon asam gua! bergaduh pon gua x bagi la! lu beli sendiri!!

" nak balik mane ni?"
" keje kat mane?"

gua layan x layan je.. bukan gua ego tapi gua hati2.. gua teringat awek gua ade cite balak member dia pegi tandas kat puduraya ade mamat sudah letak pisau kat pinggang.. lu orang bile bayang x? abis duit..hanphone..memang sial la..

gua diam kejap..ade la gua jawab persoalan bro tadi dengan sepatah dua kata..

" gua tengah sesak ni.."
" nak pakai duit.."

gua da agak! kompom gua nak kena pow ni!

" gua baru je kuar penjara ni.."

aduh ayat.. kalau orang yang xkuat semangat mau terberak dalam seluar...

gua nyaris2 nak terberak..tapi gua kontrol..
buat macam xde pape..gua Hero.. ape gua nak takut..kalau lu kuar pisau lu gua kuar pisau lipat gua!

last gua sound " lu blah la bro..jangan kacau gua! gua xde duit! " ..terus bro tu blah x banyak bunyik..gua ingat dia ganas sangat .. kata baru kuar penjara.. gua tarik nafas lega..nasib gua baik.. gua nye muka pucat xtau la camne..dia reti ayat gua.. jenis paham bahasa.. x banyak bunyik.. blah dengan x dapat 1 sen pon dari gua..

x lama bas gua sampai kt platform.. gua naik bas.. gua toleh kat tingkap bas..

bro tadi!!! sial ade mamat kena pow macam gua tadi..gua nampak! jelas! mamat tu hulur 50 hengget! malang...

nota kuku kaki cekam : baik lu bagi kat mak bapak lu 50 hengget tu.. kalau mak bapak lu orang kaya sedekah kat masjid..lu tau gak kemana flow duit lu! tapi gua paham perasaan mamat yang di pow itu..huhuhu..cuak nak mati! ( pihak berkuasa kena ketat kan lagi tahap keselamatan orang kat situ , jangan asek makan dunkin donut je.. sekarang 2010 puduraya da banyak perubahan..sangat banyak! gua bangga! ) ..

11 org tertinggal tapak kaki:

fitri oh fitri said...

aku suka pudu raya,. sebab dekat dgn times square.



bole cosmoworld!
best,





http://www.fitridzulkifli.blogspot.com

Nabiel said...

tmpt yg memeningkan~
huhuhu

1tomyam said...

perg bro..lama betul aku tak jejak kaki kat area pudu tu...memang lain macam sket rasanya kan....

mie said...

penjara pudu dah dipindahkan..
so, puduraya la sasaran nya...
hahahaaa

TMUkmkd said...

syukur wa tak pernah kene pow.
kalau kene wa rasa wa bagi apa yang ada kot. kalau air, air la wa bagi :)

apekkjahat said...

lu mmg hero sejati ar..pasni sape2 kn kcu or pau ker area k.l...petik name lu..mesti diorg kecut..

Nazz@Purple said...

Erm..lame tak gi puduraya..memang dh banyak berubahkan..bangga jgk..

bobo said...

fitri oh fitri - gua x penah main kat cosmoworld..mahal!

nabiel - penadol baek utk pening kepale

1tomyam - memang lain macam bro..agak 'keras' dinding di pudu itu..huhu

mie - 110% stuju bro!

Tmukmkd - x salah bro nak bagi pe pon..tolong orang2 kite..tp berpada2 bro

Apekkjahat - waklluu!!kecut ek? tetiba gua rasa miss u so much la bro?bile nak muah2? wakakakakak mcm haram!

Nazz@purple - kalau Nazz nak g pudu i bole teman kan..waakakkkakak !! i??xbole blah!

aleen adela akoo ^_* said...

ko ok ke hencek bobo?
d ape2kan x?meh aku cek tgk ade lebam2 ke hape.hak3

takotnye!!!jgnla aku d jumpai oley org2 yg semcm itu.klo jumpe pon,aku harap ko ade berdekatan aku.wahaha!ape ayt aku neh?!geli2! ;P

fiD said...

kalau gua bro, gua kalu p pudu raye, gua pakai baju gengster2... wa selalu buat muke garing... tu je teknik gua yg berlakon,hahaha

Adam Idris said...

bro, pasal wa wa nyampah ngan puduraya ar, wa skrg naik kat hentian duta je. tapi kena orang hntr la..

Related Posts with Thumbnails