~bObO~: marry course aka gatal nk bernikah

Tuesday, January 26, 2010

marry course aka gatal nk bernikah






Akhirnye gua pegi kusus kawin.. gua mmg rancang nk pegi dgn awek gua bulan januari dan doa gua termakbul..Alhamdulillah..mmg mcm2 dugaan gua hadapi.. bayang kan gua ngan awek gua bole masam muka 2 hari masa course.. sume sbb gara2 gua yg plan last minit..tp tula..gua knal awek gua.,da 10taun gua kapel..setiap kali awek gua marah mmg salah gua..gua x nafi..awek gua da byk bersabar ngan gua.. mmg gua sangat terharu pengorbanan awek gua..gua mmg mudah sgt beremosi seperti ibu mengandung semenjak 2 menjak ni...mudah tersentuh..balik pada tajuk entri gua...gua amek kusus yg anjuran JAIS .. mula nye gua memang nak amek kusus buat kt kajang or bangi..snang nk runner..sebab uma awek gua kt bangi..usha2 kt tenet..ok dapat..gua bkk webpage JAiS ..ade!! gua trus call tanpa memikirkan akibat yg bakal gua hadapi.. mmg sume gua buat last minit..amek cuti last minit..daftar kusus last minit..pilih awek je bukan last minit..10 taun bai!!gua trus call JAiS.. 1st akak yg gua bg salam n tanya bgtau tmpt penuh..fuh!!gua ade rs sket stress..mcm mane ni..cuti gua da amek..bukan bapak gua nye kilang gua nk suka2 cuti..aduh! gua try ayat akak tu..mcmne pon gua nk akak tu adjas gak...akak tu xble watpe..dia lantas mengesyorkan gua slow talk ngan ustazah..gua cepat2 ingat ayat2 lazim masa gua blaja ngan tok ayah dulu.. mana tau ustazah tu tanya.. sekurang2nye gua da standby..xlah terkangkang2 lidah ngan gigi gua..die pas line kt ustazah.. elek je ustazah tu soh gua datang.. xpayah register..walk in je..hmmm...rejeki2..x sia2 gua cuti..

---------------------------------

Sabtu 23/01/2010
6:00 am -- awek gua call gua..gua mamai2..
6:05 am -- gua tido blek..
6:30 am -- ade 9 miskol dari awek gua.. gua da btul2 segar sbb gua takut gunung berapi meletop.

6:45 am -- mcm biasa gua solat jarang gua dapat solat subuh a'ada an biasa Qada'an..huhuhu

7:00 am -- gua start gerak dari uma gua naik kancil gua yg baru keluar dari woksyop selepas di oberhol oleh member gua...estimate 45 minit dari uma gua ke bangi..gua bole bwk 80km/j je..

7:40 am -- gua smpi uma awek gua awal 5 minit dr yg gua jangka.. walaupon pendaftaran 7:45 am..amek awek gua trus gerak ke pejabat agama daerah kajang..

7:55 am -- gua smpi pejabat agama kajang..pehal xde org ni...siap pintu pagar tutup..gua da mula cuak.. call xde org angkat.. gua terpikir nk bkk balik webpage JAiS..dem!! bodo gua rs sbb gua x scroll page ke bawah..kursus kawin di ada kan di Pusat Zakat Selangor Bangunan Sultan Idris Shah Alam.. awek gua da buat muka.. bertambah la kemasaman muka awek gua.. gua rs sempat lagik ni.. gua tgk masa pendaftaran 7:45 am hingga 8:30 am ..

8:00 am -- gua start speeding dlm pale gua pegi mampos la lepas oberhol pon..kalau jahanam msuk woksyop blek.. 110km/j

8:15 am -- awek gua langsung tidak mengeluarkan kata2.. muka da x masam.. da jadi jeruk.. gua xkire yg penting smpi!

8:35 am -- gua smpi pusat zakat.. da la nama xde.. gua redah je.. smpi org da nk start kuliah.. nasib gua la.. kalau diorg bg gua msuk gua on je kalau x bg gua chow g tgk wayang la sorang2.. kompom awek gua xnak tengok ngan gua..biasa lah pompuan cepat frust..akak yg jaga kt meja pendaftaran tu bg borang soh isi.. gua ngan awek gua peserta yg last.. xsia2 gua speed.. enjin gua hangit pon gua x hirau.. yg penting awek gua hepi..

8:45 am -- gua start dega kuliah.. mmg best! langsung x bosan.. ngantuk pon x.. kuliah ke2 gua rs da mcm rancangan raja lawak.. Ustak tu da otai.. tp ade jawatan besar dalam JAiS.. mmg sgt lawak.. gua ingat kalah geng2 raja lawak astro..

5:00 pm -- hari pertama gua setel berkusus.. awek gua da start ok.. huhuhu...dlm otak gua klu da kawen kompom dpt gua malam ni! gua cecpt abaikan pikiran bernafsu gua.. byk keje gua nk setelkan lagi..

11:30 pm -- gua bersurai ngan awek gua.. awek gua tanya sok start kul bape kusus?selamba je gua bagi jawapan 8:30 pagi.. gua yakin sebab gua da tgk jadual.. gua yakin gua nampak atas kertas 8:30 pagi..
----------------------------------

Ahad 24/01/2010

6:45 am -- gua bangun lewat sebab badan gua rasa sangat letih..awek gua tipon gua bgtau gua baru nak gerak dari umah gua pukul 7:30 am.. adeh..meletop lagi!

8:00 am -- gua sampai kt uma awek gua.. gua dengan rs kerek nye bgtau awek gua xdehal tu.. stakat shah alam tu gua pejam mata je.. 30 minit bole sgt.. skali nye awek gua tengok jadual yang diorg selitkan skali dengan nota kuliah start kul 8:00 am..adesss!!! da banyak kali gua wat keje macam ni!bikin awek gua panas..

8:05 am -- gua pasang aircond tahap 2.. untuk menghilangkan rasa panas yang sedang membakar di tempat duduk co-pilot..gua jeling sipi2 je..gua rasa mcm gua sedang berada dalam kandang singa..

8:30 am -- ........………sunyi!!..bunyik sore DJ hotfm je..

8:45 am -- gua sampai dewan kuliah.. ustak yang incharge geleng pale kt gua..gua balas balik gelengan ustak tadi..nasib gua xkena lempang ngan ustak tu..

9:00 am -- baru je sampai 15 minit kuliah 1st da abis.. rugi2...

4:30 pm -- setelah gua menghadapi 2 hari ni mcm2 hal, dengan gua tertido, gua datang lewat, gua dapat tamatkan kusus dengan jaya nye!! gua da bole jadi laki orang!! lu orang doakan gua berjaya dengan misi gua untuk jadi laki kepada awek gua yang sah!! tQ

———————————

nota kuku kaki cekam : gua penah main kawen2 masa gua form 1.. best oooOooooOo!! dapat isteri tersepak, xyah g kusus kawen! wakakakkakakka!

5 org tertinggal tapak kaki:

sha said...

sengal la lu bro..haahahaha! citer paling lawak wa pnh dgr..hehe! niwei,kawen jgn lupe invite wa k!! happy 4 u!!

fiD said...

tu namenye bukan marah bro, tp nak perhatian.. he

btw, jemput nnti kawen k!

bobo said...

sha - hehe..ty sudi bc entri gua..gua akan jempot..insyaAllah..lu doa urusan gua di permudahkan..hehe

fid - mmg nk perhatian sgt fid..mmg klu da dekat nk nikah ni byk dugaan beb! insyaAllah gua jempot..doa kan gua jgk..skrg ni gua tgh praktis aku terima nikah nikah nye yg tersebut..

Maya said...

hehehe sure pas kawin, bila cita2 ngan wife tu, korang akan gelak tak ingat dunia.

bobo said...

huhu..doa kan k Maya..berdebar gile ni

Related Posts with Thumbnails