~bObO~: Keciwa dengan Pejabat Pendidikan Daerah..

Monday, January 11, 2010

Keciwa dengan Pejabat Pendidikan Daerah..


arini gua rs sgt kecewa sbb dpt tau yg awek gua xdpt posting utk cikgu gstt utk tahun ni.. awek gua start jd cikgu da 3 taun kalau x silap gua.. tp title tetap guru sandaran x terlatih.. gua sedih sbb awek gua da buat yg terbaik utk skola.. mcm kata otai2 dulu kalau lu org buat silap skali smpi mampus pon org ingat tp kalau lu buat baik esok org da lupa.. ms interbiu tu mcm ok je.. tp tu la gua xpenah lupa rejeki kt tangan Allah S.W.T.. gua ingat salah 1 sbb awek gua dpt sbb ade kes dengan penyelia petang skola yg awek gua posting utk taun 2009.. awek gua fight ngan die sbb die buat awek gua mcm kadam atok dia.. gua rs PPD kena turun padang tgk guru2 gstt or ape2 guru posting yg freshie..smpi bile guru2 baru nk kena buli? ragging2 ni taun bile beb???!skrg ni da dunia baru la.. wtf ragging..sbb dlm idup gua x pnah gua ragging org ape tah lagi oppenent gua.. tp gua kena ragging ade la.. tp gua ok.. anggap tat 1 dr pengalaman hidup gua..balik pada cite awek gua.. kalau ikot awek gua cite ms awek gua kt skool tu awek gua siap buat keje yg bukan keje or tugas yg patut cikgu gstt buat.. xpe la.. gua da tenangkan awek gua... soh apply DPLi. for tis year... kalau xdpt gak xpe la..jd je cikgu anak2 gua nnti..xpon jadi cikgu gua malam pertama nnti..wakakakakkakak!bkn pe gua ni malam pertama xpandai tp mlm kedua gua pandai..atau pon mlm seterusnye.. gua nk sume PPd choose org yg btul2 minat nk jd cikgu..setanding dgn 'perutusan tahun baru 2010' utk 1 Malaysia yg baru di lancar kan.. jgn atas kertas je bebuih2... mulut x buih.. gua nk pesan 1 je utk PPD .. lu org rugi la kalau x amek awek gua jadi cikgu!!

nota kuku kaki cekam - woi awek gua cikgu yg student suke la weh! awek gua leading sume cikgu2 kt skola tu dpt hadiah paling byk utk hari guru n hari last skola! / gua posting atas bas je ni sbb gua tgh bengang mcm Akim AF
-- Post From My iPhone


4 org tertinggal tapak kaki:

myQza said...

Hidup dan hasil orang yang menganiaya orang lain tidak berkat.

Nadiene said...

masalah sekrang ni,, kerajaan kena setlekan btl2... isu ni dah lame,

JiwaKosong said...

Aslkm,slm ziarah,nice blog.Erm,nak tahu info yang unik x ? jom ke blog saye ni di http://tolongsenyap.blogspot.com ,n jgn lupe linkkn blog ni jgak,ok bye

Azie said...

ckp kt awek lu, sabar la.. ktorang yg guru terlatih ni pn ssh nak dpt posting taw... ade ura2 kami kene menganggur 2 taun and klu ade rzeki bru MOE pggl. cis!!!

cikgu2 senior mmg blagak sket.. ops, bkn sket..tp bnyak. ske pndang rndah kt ckgu baru khususnya ckgu praktikal... haram r...

January 14, 2010 10:04 PM

Related Posts with Thumbnails