~bObO~: Kedai Rakyat 1 Malaysia???

Friday, November 11, 2011

Kedai Rakyat 1 Malaysia???

Gua start hisap rokok lepas gua abis sekolah.. masa tu umor gua 18tahun, tu pon atas desakan diri sendiri tanpa bantuan mana-mana pihak..

Alasan gua hisap rokok? gua tensen, gua dah besar ketiak gua da berbulu menunjukkan gua da dewasa, gua nak jadi macho macam member-member gua yang lain, gua nak tunjuk kat awek-awek yang gua da berduit mampu beli rokok walau hakikatnye duit tu duit mak bapak gua..

Umur gua 23tahun, Gua kena demam, batuk yang kuat tapi belum sempat keluar darah lagi, bile gua batuk 1 kilometer boleh dengar kebatukkan gua, paru-paru gua da rasa macam taknak terima badan gua, seperti mintak tolong nak keluar dari dada gua..

Last-last gua buat keputusan drastik dan trajis.. gua benti rokok! semua orang tak dapat terima gua nak benti rokok.. siap doktor bagitau gua soh hisap balik, alasan doktor? sebelum ni ade pesakit yang sakit sebab berenti hisap rokok, tapi lepas doktor suggest hisap rokok balik, penyakit dia hilang..

Lama gak gua benti, 6 tahun.. tapi gua terjebak balik lepas 6 tahun, gua hisap rokok balik.. sebab?? tensen lagi.. tapi Alhamdulillah sekarang gua da benti balik.. gua nazar masa isteri gua mengandung aritu..



Arini gua tengok berita TV1, tajuk 'LAGI INISIATIF BANTU RAKYAT', aduhai..apa ni?? lu orang buat kedai untuk rakyat? tapi nak bantu pe? nak bantu rakyat mampus cepat ke pe? gua sangat tak setuju la kalau lu nak buat untung jual rokok kat premis yang konon-konon nak bantu rakyat..

banyak lagi benda lain lu orang boleh jual kat kedai tu.. lu ingat semua orang kat Malaysia ni hisap rokok?? takkan sebab lu orang jual barang-barang harian kat kedai ni terlalu murah, lepas tu nak kaut keuntungan dengan hasil jualan rokok ni??

Mana pergi lu orang punya kata-kata hikmat??! cakap tak serupa bikin!poodaahhh!!

"AMARAN KERAJAAN MALAYSIA, MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN!"





nota kuku kaki cekam : Gua malas nak taip panjang-panjang, gua cadangkan esok lu orang tukar tempat rokok tu, takyah jual.. jual KONDOM lagi bagus.. rakyat macam gua sangat memerlukan!!

6 org tertinggal tapak kaki:

Dewi Aja said...

Hello!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

فاتن الصاوى said...


شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالجبيل
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة تنظيف منازل بالخبر
شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
شركة المثالية للتنظيف بالجبيل

فاتن الصاوى said...



شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالاحساء


فاتن الصاوى said...



خدمات شركة ركن الامثل بالمنطقة الشرقيه 0502644550 وتقديم كافة الخدمات المنزلية

شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة تسليك مجارى بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف

شركة روضة المملكة للتنظيف said...


شركة روضه المملكة
شركة كشف تسربات المياة بنجران
شركة نقل اثاث بالطائف
شركة تنظيف مكيفات بالرياض

Related Posts with Thumbnails