~bObO~: LAMPU

Sunday, October 30, 2011

LAMPU

Dulu atuk nenek gua orang susah, rumah pon takde letrik, atau orang melayu dulu cakap 'karen'.. paling seksa bile tengah malam nak terberak, tandas bukan dekat2, kurang2 50meter dari rumah.. lu orang boleh bayang kalau buang najis tengah malam takde lampu? ade lilin sebatang guna sampai sumbu terakhir. giler hebat!! so kite patut syukur ade gak syarikat yang sedia nak bagi kite tenaga letrik walaupon bil harga tak agak2.. lu orang jadi macam 'namewee' nak hentam tak tentu pasal geng2 TNB.. sebab dia tak pandai nak bersyukur..

Tu selingan dari tajuk entry gua kali ni. Sebenarnye gua nak cerita baru ni gua balik keje, jam pukul 8malam, matahari da terbenam, gua terserempak ngan sorang brader, motor depan belakang takde lampu, kesian.. takkan hidup lu semata-mata nak harapkan cahaya oh! bulan macam Yuna??? esok kalau kata Allah S.W.T tarik nikmat bulan? lu nak harapkan pe? takkan lu nak pasang lilin sambil menunggang motosikal bro?

Gua cuba tanamkan sikap 'think positive' gua, mungkin lampu motor dia meletop 10.9 saat yang lepas kot.. argghhh!! takyah nak berpositif sangat pasal hal ni! ni soal nyawa!! beli motosikal boleh, tapi nak beli mentol lampu motor yang harga singgit pon tak boleh..

brader.. lu tak yah beli mentol yang baek punya, beli yang cap ayam pon takpe, janji lu tak bahayakan diri lu ngan pengguna jalanraya yang lain..

brader.. lu boleh bayangkan tak kalau semua orang sikap macam lu? bawak motor, keta, lori, bas, kapal terbang, kapal selam malam-malam hari takde lampu?

brader.. lu boleh bayangkan tak kalau lu kena sodok ngan keta dari belakang?

brader.. bapak gua didik gua dari gua kecik lagi, kalau benda2 remeh macam ni jangan tangguh-tangguh, kalau gua jadi lu gua cepat-cepat tukar, kalau takde duit sangat nak tukar gua sadaikan je motor gua, biar tak bawak 10taun pon! yang penting lampu motor gua berfungsi!

Gua ade idea untuk lu bro.. simple, kalau lu malas sangat nak tukar mentol motor lu, atau pon da takde duit sangat-sangat dah, lu pinjam je sedara-mara lu nye lampu picit, lu ikat je kat handle motor lu.. mudah, jimat dan sangat efficient!!

Gudluck bro!!

~nikebobo~

5 org tertinggal tapak kaki:

aleen aiden said...

aku xnak komen pasal brader tu.aku nak komen pasal tandas jauh tu.


dulu kecik2 aku slalu paksa mak aku bangun tengah2malam temankan aku memerut.mak tunggu d muka pitu dapur.tandas masa tu kat luar.ahhhh,epik sungguh!keh3

aleen aiden said...

hai kau!!!lame aku xsinggah sini.kau sehat?wife sehat?anak sehat?heheh

syabab said...

salam ziarah.. syabab time kt umh arwah atok dulu menahankan je diri tuk tunggu pagi sok sbb takut nk g jamban yg belkangnye hutan...huhu.tu time kecik la.. kene bawak pelita tu yg leceh...huhu..tp tul gak sknk ni alhamdulillah kita semua mampu merasa cahaya... hargailah cahaya selagi ade..huhu

bobo said...

aleen - huhu.. tahniah kerana anda berjaya memaksa ibu anda. Alhamdulillah sehat kami anak beranak. hehe. ko sehat?

syabab - salam syabab, tu la pasal. kite ke sgt2 bersyukur nak banding ngan nenek moyang kite dulu.

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Related Posts with Thumbnails