~bObO~: fesbuk ooOoo fesbuk.. (politik)

Saturday, October 2, 2010

fesbuk ooOoo fesbuk.. (politik)



“Janganlah orang2 mukmin mengambil orang2 kafir jadi pemimpin, bukan orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, bukanlah dia dari (agama) Allah sedikitpun…” (Ali Imran:28)

lu orang bole taip ape lu orang nak kat fesbuk atau blog.. tapi bile lu orang cakap kena fikir sensitiviti dan kesan dengan apa yang kepala otak lu fikirkan dan jari lu taipkan.. lu fikir2 la sendiri!

kerana pulut santan binasa, kerana fesbut lu wat diri lu binasa!




“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimmpin (mu): sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka sebagai pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada oarng-orang yang zalim ” (QS. Al-Maidah: 51)

Untuk panduan bro di atas, Pemimpin negara adalah faktor penting dalam kehidupan lu dan gua bernegara. Jika pemimpin negara itu jujur, baik, cerdas dan amanah, niscaya rakyatnya akan makmur. Sebaliknya jika pemimpinnya tidak jujur, korup, serta menzalimi rakyatnya, niscaya rakyatnya akan sengsara.

Oleh karena itulah Islam memberikan pedoman dalam memilih pemimpin yang baik. Dalam Al Qur’an, Allah SWT memerintahkan ummat Islam untuk memilih pemimpin yang baik dan beriman:

“Hai orang2 yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang2 kafir menjadi wali (teman atau pelindung)” (An Nisaa:144)





nota kuku kaki cekam : untuk bro yang menghentam mengikut sedap rasa di atas.. gua sebenar x pandai berpolitik.. tapi gua berhak untuk merasa sensitif.. gua da padam nick lu kat fesbuk supaya lu x glamor sekelip mata.. pilih la pemimpin yg betul utk masa depan cucu cicit lu! Anda buat anda dapat!!!



2 org tertinggal tapak kaki:

PPMSB said...

lim guanG eng? cam bunyi slang ganuuuu je.. =)

bobo said...

PPMSB ek... wakakakakaka!

Related Posts with Thumbnails