~bObO~: Surau Y2k

Saturday, January 22, 2011

Surau Y2k

Gua teringat masa dunia nak masuk taun baru 2000 dulu.. abis sume masyarakat dunia takut segala sistem akan jadi corrupt.. ade virus y2k yg ntah pape ntah.. gua pon da x ingat.. terutama nye komputer yg menggunakan sistem tarikh2 digital.. kena updated segala2 nye.. gua lupa ape kebendanye, tp yg pasti gua ingat sistem seluruh dunia akan corrupt..

" Utk pengetahuan samada sedar atau tanpa sedar, kebanyakan virus Y2K sudahpun tersebar serata dunia dan hanya akan aktif pada tanggal 25hb Dec hingga 1hb Jan 2000. Oleh itu, sebagai langkah berjaga2 terhadap PC , dokumen, peripherals dan sebagainya, pastikan PC anda bebas virus. "

sikit info gua cilok dari google..

Tadi lepas gua solat asar kat rumah, tetiba bini gua ajak gua outing.. nak ajak gua dating.. tersentap kejap gua! giler lama gua x dating! teringat zaman muda remaja.. time galak bercinta..berdating adalah saat yg terindah.. gua xpikir banyak! siap2.. terus keluar.. kurang2 lepas dating boleh gua ringan2 bini gua! wakakakakak!

gua maghrib kat luar.. kat surau papan di antara kompleks teruntum ngan kuantan parade.. yg gua nak cerita bkn papan.. yg gua nak cerita tahap keselamatan surau tu..

lepas abis solat gua donggak kepala tgk ade cctv..terbaek la!







Gua xtau la cctv ni yg dummy ke pe.. yang gua pikir cctv ni betul.. lu org agak berapa kos abis klu nk buat cctv ni? busuk2 pon 2k.. ntah gua pon agak je.. sbb gua tak pernah beli... lagik satu yang buat gua berfikir apekah kemungkinan penyebab alsabab cctv ni di install? adekah sejadah banyak hilang? kopiah kena curik oleh ali pastu jual murah2 kat pasar gelap? duit tabung selalu hilang? yang pasti orang kite sekarang da tak rasa secure.. walaupon kat tempat ibadat..




nota kuku kaki cekam : gua suke giler tengok Samarinda TV3 yang dok tayang sekarang tajuk AYOUB.. kul 2230hrs.. setiap selasa hingga khamis.. hati gua tersentuh sebab watak AYOUB sangat baik hati.. siap bayar bil air dan elektrik surau kampung dia.. AYOUB terbayekkkkk!!


0 org tertinggal tapak kaki:

Related Posts with Thumbnails