~bObO~: SuperKucin!

Sunday, May 2, 2010

SuperKucin!

waahhhhhhhhh.... sibuk tol gua bulan lepas.. macam2 hal.. yang paling letih pindah uma sewa.. nasib orang uma gua pon turun kuantan gak tolong cuci2 .. sambil2 cuci uma cuci gua skali.. hohoho... seronok bile dok skali.. mintak je nak pe?? sume dapat.. layanan terbaek wookk.. kalau bab makan cakap je nak makan pe sume orang uma gua bole masak.. hehehe.. ye ke???? .. yang paling gua suke telur dadar orang uma gua buat.. spesel! sayang nini! hohohoho..

masa gua mula2 duduk uma sewa ni ok lagi.. x masalah.. dalam 2, 3 hari gua ade dengar bunyik something kat siling uma.. siut! bunyik macam orang berjalan pon ade.. bunyik macam tikus pon ade! ade orang skodeng gua ke? jangan buat pasal doh! x pasal2 badan gua yang ade 8 pax ni masuk tenet dalam format 3gp .. gua x nk gua jadi bahan nanti!

xpe.. gua tenangkan fikiran gua yang sedia buntu ini.. pedulikkan la lu orang nak skodeng gua! Akhirat nanti lu jawab la! .. tp hati gua kuat mengatakan tikus yang dok skodeng gua ! buta la mata lu tikus lu skodeng gua mandi! lu skodeng gua berak! gua x halal!!

Hari ke 4 gua dok uma sewa.. akhir nye gua dapat jawapan! gua bangun kul 6pagi nak mandi g keje..walaupon gua dapat ranking paling lewat g keje..hohoho.. dengan mata gua yang x bape nak bole bukak ngan perasaan yang bercampur baur xnak lepas orang uma gua.. terkujat bile gua bukak pintu jamban ade 2 ekor anak kucing tengah berusaha keras nak panjat dinding jamban..gua rasa mungkin 'Wonderpet' da tunggu kat luar untuk selamatkan mereka..huhuhu.. bukan gua je terkujat ngan 2 ekor tu terkujat.. terus orang uma gua bangun tengok gua gelabah semacam! dem! ape gua nak buat ni! terpikir gak gua dari mane datang anak2 kucing ni? lompat pada mane? gua agak yang dok berlari2 atas siling uma ni mereka ini la kot.. kalau ikot memang tinggi siling uma ni ngan lantai.. giler jatuh dari siling la ni.. dalam gelabah2 tu gua ngan orang uma gua pusing je belakang sesaat 2 ekor tu hilang! demmm!!! kucing pon pakai ilmu ghaib ke? bertambah2 la terkejut gua! rupa2 nye dua2 ekor masuk dalam lubang jamban! adehla... bertambah plak masalah! abis sume orang gua tepon! gua xde idea nak wat pe! bile gua hulur tangan nak amek je dua2 ekor gelabah! siap gaya2 nk gigit gua! masalah nye yang sekor lagi tu dok bawah! abis la gua! x kan gua nak tengok binatang yang gua sayang ni mati! gua pada kecik ade jiwa menyayangi kucin! dalam pikiran gua nk tepon bombe penyelamat.. tp bila gua pikir2 balik mau gua kena gelak berdekah2 ngan abang2 bombe nanti! gua wat keputusan xyah@!

last skali mak njang gua iaitu merangkap makcik orang uma gua bagi idea.. amek kain letak batu biar kan je.. kompom kucin2 tu akan naik ikot kain tu.. orang uma gua tenang kan gua soh gua g mandi .. masa gua dok siap2 nak g keje kucin tu x naik lagik.. dalam pale gua kompom la mati 2 ekor ni!

pastu gua serah je kes ni bulat2 kat orang uma gua.. gua nak g keje.. nak tengok die boleh setel kan ke x masalah yang x bape nk besar ni.. tapi kalau serah kat gua pon kompom gua lagi x bole nak buat pe..



dan ini la hasil nye.. orang uma gua siap letak Tuna sebagai pemberi semangat untuk kucing ni berjuang.. siap basah kuyup! nasib bile gua berak gua flush! nasib lu la kucin oiii...

akhirnye orang uma gua berjaya menaikkan kedua2 nye dengan selamat tanpa ade yang cedera parah .. cume sekor je yang menghadapi sedikit trauma.. dan akibat itu dapat la pelempang gua sedas..

dan sekarang 2 ekor ni la jadi peneman gua.. gua ngan orang gua da sepakat nak bela 2 ekor ni sampai mereka da bole berdikari.. sekurang2nye lepas amek SPM .. wakkakakaakak!

ni gua sedia kan gambar2 terkini 2 ekor ni.. sekarang da ensem, da cute.. tapi ade sedikit lagi perasaan sombong kat gua.. gambar ni gua tagged spesel untuk 'si_Tedi' yang master bab2 kucin..



gua suke kucin yang kaler camni! kalau ade warna pelangi lagi gua suke!



nangis.. mak x pedulik.. huhuhu



sebab nak amek gambar masuk blog gua tu dia elek.. kalau x da macam lipas kudung lari... pada gua memang hebat la 2 ekor ni.. banyak rintangan kehidupan.. x penah tengok orang.. mak pon liar..





nota kuku kaki cekam : tiap2 hari berak.. tiap2 hari gua cuci.. sabo je la... tangan pon da bau taik kucin!

8 org tertinggal tapak kaki:

Alynn Notnot said...

pergh. pasni lu gi la audition wonderpet. kot2 dpt tawaran nk belakon ke:))

bobo said...

wakakakak! gua x layak! kalau ade gua nak gak

sI tEDI said...

wah! comel!

emak dia x de ek?

jgn lupa bg nama okey??

bobo said...

emak ade..tp takut ngan orang..gua nak mintak cik tedi r bg nama .bule?

Nazz@Purple said...

wah..baru update..lame ko ilang bobo..muncul2 dpt teman baru rupenye.

aleen adela akoo ^_* said...

weewit!ko ilang lame2 2 sebuk kenduri kawen ke?xajak pon ek....wi3 :P

bobo said...

nazz@purple - hehe..ade je beb.rasa nak hapdate tp idea kusung..huhuhuhu

aleen adela akoo ^_* - a ah beb.mmg bz.blaja masak2 lagi..hehe.. gua jempot pe aritu..

rObin@ayuE said...

waaaa comel2...kesian dia jatuh dlm tu...huhu nasib lu ngn org rumah lu jd wonderpet...hehe

Related Posts with Thumbnails